mike-franssen.reismee.nl

Gold Coast

Hallo,

Nou bij deze de iets wat snellere update van mijn reis. Om de spanning ervan af te halen, het rijbewijs is in binnen. Ik ben vorige week op geweest voor de kleine vrachtwagen, en heb gisteren en eergisteren gelest met de grote. En ben gisteren ook een soort van op examen geweest voor de grote. Het examen begon met een theorie toets (zie foto). Om het extra moeilijk te maken kreeg ik op dinsdag de vragen en het examen al mee naar huis. Zo kon ik mooi even 3,5 uur huiswerk maken, maar wist ik wel zeker dat elke vraag goed was. Woensdag ging ik weer terug naar de rijschool, waar ik om 6 uur s ’morgens mijn rijles mocht hervatten. Na enkele uren rond te hebben gereden was het tijd voor een pauze. Na de pauze zijn we verder gereden, toen de examinator mij beoordeelde of ik goed genoeg reed. (De examinator kon ik goed, aangezien dit mijn rijinstructeur was. ) Het behalen van het grote rijbewijs stelde dus niet echt veel voor. Toen ik eenmaal mijn certificaat in handen had, mocht ik weer naar The department of transport. Hier mocht ik voor de 3de keer in een maand tijd mijn rijbewijs aan gaan vragen. Ik heb nu dus 3 rijbewijzen die allemaal onderweg zijn naar mij. En aangezien ik nog steeds van plaats naar plaats aan het reizen ben komen deze allemaal op een andere locatie aan. Een beetje een nadeel van het rondreizen als je het mij vraagt.

Vanaf het moment dat ik bij de appelboer ben vertrokken, ben ik naar Gold Coast gegaan. Om hier te komen mocht ik echter een uurtje omrijden, i.v.m. de welbekende bosbranden. Deze zorgen er namelijk voor dat ze bepaalde wegen hier afsluiten. In Gold Coast heb ik even een welverdiende vakantie gevierd, en ben ik mooi een paar dagen op stap geweest. Hierbij moet wel vermeldt worden dat ik goed moest indrinken met goedkope wijn, aangezien ze in de clubs doodgewoon 7 euro vroegen voor een flesje bier. Het stappen heb ik afgewisseld met dagjes strand hangen, om zo toch maar een beetje bruin te worden.

Verder heb ik de auto weer verder verbouwt, zodat ik nu ook onopvallend achterin kan slapen. Dit komt goed van pas wanneer ik naar Sydney ga voor oudejaarsavond. De prijzen die ze daar durven te vragen voor 1 of meerdere overnachtingen zijn echt bizar. De bedoeling is om de auto op het vliegveld te parkeren, en dan s ’nachts in de auto te slapen. Ik heb het nu alvast een keer geprobeerd, maar het is toch erg warm vergeleken met de tent. Ik snap dat dit voor jullie een beetje moeilijk is te begrijpen, aangezien het bij jullie waarschijnlijk nog net niet sneeuwt. Hier is het echter nog elke dag mooi rond de 30 graden.

Na mijn rijbewijs te hebben gehaald ben ik maar een echt begonnen met reizen, en het bezichtigen van het land. Zo ben ik gisteravond aangekomen in Byron Bay, en ga ik langzaam mijn weg terug zoeken naar Sydney voor oudejaarsavond.

Verder is er eigenlijk niet veel nieuws, maar dat krijg je natuurlijk ook met zoon snelle update.

Groetjes,

Reacties

Reacties

Lee

Ha Mike,
Proficiat met je derde rijbewijs, nu ben je echt road train waardig!!!! Geweldig!
Heerlijk nu lekker vakantie vieren, Enjoy!!!

jan en miek.

Ha Mike !!! Wat goed dat je alles gehaald hebt.Nu kan het feest beginnen.Ja op tv zien we dat het daar erg warm is,dan denken we aan jou.Jan zegt als je terug komt, kun je hier ook op zoeen lang voertuig kunt rijden.Ewalds gaat rijden met wagens van 32m.van rotterdam naar venlo.Nou jong de beste wensen voor 2020.liefs jan en miek????

Jeanne en Rob

Hoi Mike,
Goed gedaan. Best aardig te lezen hoe het examineren daar zo gaat. Korte updates bevatten misschien wat minder nieuws maar zijn wel fijn. Kunnen we makkelijk volgen wat je allemaal meemaakt.
Fijne feestdagen.
Greetz Jeanne en Rob

Sjoerd Peeters

Lekker Mikey,

Fijne fiëstdagen en tot over 3 weake! :D

Peet

Hoi Mike fijn dat je alles gehaald heb .En hele fijne feestdagen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active