mike-franssen.reismee.nl

Melbourne

Hallo,

Na weken van afwezigheid heb ik toch ergens een gaatje in de agenda kunnen vinden, om even een update te geven van een gedeelte van mijn reis. Aangezien het sneller geven van een update niet helemaal is gelukt , en om te voorkomen dat er weer een verhaal van 3 pagina's uitkomt zal ik mij even beperken tot Melbourne. Het idee is om elke week even een update te geven van mijn ervaringen hier.

Het laatste verhaal stop met het surfkamp waar ik naartoe ben geweest, en wat alweer 6 weken geleden is. Na het surfkamp ben ik richting Melbourne gereisd, wat helaas in 1,5 dag kon, aangezien alles aan de kust tussen Sydney en Melbourne in brand stond. Ik heb hier dus een behoorlijk stuk moeten overslaan.

Eenmaal in Melbourne aangekomen, werd het al vrij snel duidelijk dat dit toch wel een van de mooiere of de mooiste stad van Australië is. Het is totaal anders dan het veel te drukke en charme missende Sydney. De eerste paar dagen heb ik in mijn eentje de stad verkent, door gewoon een beetje rond te lopen in het centrum. De stad heeft veel leuke kleine straatjes met kleine cafés en restaurants, waar je alleen lopend door kunt. Het centrum van Melbourne is ook niet heel groot, waardoor bijna alles te voet te doen is. Mocht het lopen iets te zwaar worden, kun je in het stadscentrum ook nog de gratis tram pakken.

Het plan was om na 4 dagen Melbourne richting Tasmanië te gaan voor 2 weken, maar het is erg lastig dit binnen 4 dagen te regelen. Dat komt omdat de prijs van de boot altijd verandert, en ik de juiste mensen wilde meenemen. Hierdoor was het niet mogelijk om na 4 dagen al te vertrekken, maar is het uiteindelijk 1,5 week geworden. Maar dit was niet echt een probleem aangezien Melbourne genoeg had te bieden.

Na de eerste 2 a 3 dagen alleen de stad verkent te hebben hebben we een avondje stappen georganiseerd voor Nederlanders die in Melbourne waren. Zo heb een weer een hoop nieuwe mensen leren kennen, waarmee ik later de rest van de stad ben gaan verkennen. En aangezien de Australian Open begon toen wij in Melbourne waren, hebben we besloten hier ook een dagje heen te gaan. Eerst dachten we stadion tickets te kopen, aangezien we hier waarschijnlijk maar een keer zouden komen. Echter had (uiteraard) een Nederlander weer een ideetje om dit goedkoper op te lossen. Blijkbaar controleren ze de kaartjes niet goed als het erg druk is bij de ingang aan het begin van de dag, waardoor je op een kinderticket naar binnen kunt glippen. Aangezien er geen straf op staat als je dit probeert, en een kinderkaartje maar 5 dollar kost, is dit wel het proberen waart. Een normaal kaartje voor toegang tot het terrein kost 55 dollar namelijk. Dus wij s'ochtends vroeg in de rij gaan staan, en inderdaad was de controle slecht en konden de meesten van ons zo doorlopen. Een enkeling werd eruit gehaald, en moest dan alsnog 55 dollar betalen, maar mocht erna gewoon naar binnen.

We hadden een mooie dag uitgekozen, want het weer was prima. En aangezien we al bijna voor niks binnen waren konden we ons ook makkelijker in de bierprijs vinden. We zijn lekker op de tribune gaan zitten om een eerste wedstrijd tussen een Nederlandse en Poolse tennisster te gaan kijken. Aangezien ik niet echt een tennisfanaat ben, was het nog even allemaal wennen. Ik had geen idee dat een tenniswedstrijd een dikke 2,5 uur kon duren, een best lange zit dus. Na de wedstrijd maar weer even rustig een biertje gedronken. En aangezien wij van mening waren dat ons geluk nog niet genoeg op de proef was gesteld s'ochtends bij binnenkomst, wilde we ook nog proberen het stadion in te komen. Een andere Nederlander had wel een kaartje voor het stadion gekocht, en wist dat ze de kaartjes niet scanden, maar alleen keken of je het juiste kaartje had. Dus hij zijn kaartje even in een groepsapp gezet, waardoor iedereen een voor een het stadion in kon lopen. En we zo nog een gedeelte van een wedstrijd van Nadal konden meepakken. Zo hebben we voor relatief weinig geld een hele mooie dag gehad, maar ik blijf erbij dat het tennis niet helemaal mijn sport is. Het blijft voor mij toch een beetje alleen een balletje van de ene naar de andere kant slaan.

Verder heb ik een avond in Melbourne een soort kroegentocht gedaan, maar dan met alleen maar verstopte kroegen. Sommige hiervan waren echt goed verstopt, enkele voorbeelden zijn dat je door een kledingkast moest, aan een boek moest trekken om een deur te openen, en een totale zwarte deur in een steegje zonder een bord wat het was. Melbourne staat ook bekent om deze kroegen, en het was echt vet om deze te zoeken. En elke keer dat we er een vonden mochten we onszelf natuurlijk belonen met een biertje, wat het nog beter maakt.

Mijn laatste avond in Melbourne had ik een hostel iets buiten het centrum, waar in de kroeg onder een gratis pokerevenement werd gehouden. Dit was een erg leuke avond, aangezien ik hier tussen bijna alleen maar lokale mensen zat. Zeker een mooie afsluiter van een geslaagde stad.

Melbourne is dus echt een leuke en interessante stad om te bezoeken, je kunt het in 4 dagen zien, maar een langere tijd is zeker geen straf.

Groetjess


Reacties

Reacties

Jeanne en Rob

Weer een leuk verhaal om te lezen. En je komt zo te lezen heel veel mensen tegen waar het best gezellig mee is. Veel plezier met je verblijf en we zijn alweer benieuwd naar je volgende verhaal. Hoe was het trouwens om je verjaardag aan de andere kant van de wereld te vieren?
Greetz Jeanne en Rob

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active