mike-franssen.reismee.nl

Road trip Pert Broome

Hallo allemaal,

Na elke maanden niets van mij gehoord te hebben wil ik toch even laten weten dat ik nog leef aan deze kant van de wereld. Een update is weer eens hard nodig, anders vergeten jullie straks nog dat ik besta. Ik denk dat de meesten van jullie wel doorhebben dat het schrijven van deze verhalen niet mijn grootste prioriteit heeft. Dit heeft er vooral mee te maken dat ik het hier nog steeds erg na mijn zin heb. Voor ik begin met het beschrijven van mijn reis wil ik dan even een korte update geven van mijn plannen.

Aangezien de situatie in Nederland dermate verslechterd ben ik niet meer van plan naar huis te komen voor de kerst. Wanneer dan wel? Dat is nog een grote vraag. Hopelijk gaat het komende maanden weer wat beter, en is het wel een verstandig besluit om voor de zomer naar huis te komen. Ik stel het nu voornamelijk uit, omdat de situatie in Nederland gewoon te slecht is. Ik heb de afgelopen maanden van Perth naar Broome gereist, en erna nog door naar Kununurra en weer helemaal terug. Weer genoeg meegemaakt en veel mooie avonturen beleeft. Nu ben ik alweer 3 weken in Perth en heb ik weer een nieuwe baan gevonden. Ik ga nog steeds vrachtwagen rijden voor het oogsten, maar dan voor een ander bedrijf in Geraldton. Ik zal hier elke keer 2 weken werken, waarna ik 1 week vrij heb. Zo houd ik wat meer vrij tijd over om leuke dingen te doen, en kan ik nog steeds mooi geld verdienen.

Ik was blij om weg te gaan in Merredin, waar ik na 4 maanden werken een punt heb gezet achter mijn baan. Het was tijd voor een degelijke vakantie, en die heb ik dan nu ook zeker gehad. Na zo lang gewerkt te hebben, (5 a 6 maanden aan een stuk is hier behoorlijk lang) was ik er wel weer een beetje klaar mee en ben ik weer gaan reizen.

Het begon allemaal weer met het kopen van een nieuwe auto, aangezien ik toch graag doe wat ik wil en wanneer ik het wil. Ik heb dus een nieuwe auto gekocht en deze helemaal uitgerust met alle benodigde kampeer spullen. Nieuwe tent, luifel, 2de accu en natuurlijk een koelkast om het bier koud te houden. Na dit alles even binnen één nacht op de auto geïnstalleerd te hebben was ik soort van klaar voor de trip. (Ik had alles weer iets te lang laten liggen dus zat een beetje in tijdnood.) Gelukkig had ik wel al wat mensen gevonden om mee samen te reizen en konden we onze reis naar het warmere noorden beginnen.

De eerste dagen was het nog erg koud s' nachts en hadden we nog regen en veel wind, dit maakten het kamperen er niet leuker op. Gelukkig werd dit na elke dagen beter, en was het nog alleen koud s' avonds. Dit konden we meestal wel goed oplossen met een mooi kampvuur, en het nodige bier. Gedurende de reis hebben we veel prachtige kampeerplekken gezien, deze waren niet altijd even makkelijk te bereiken, maar zeker wel de moeite waard. Verder waren er natuurlijk de nationale parken die het zeker waard zijn om een keer aan te gaan. Maar al deze dingen worden beter naarmate je een leuke en gezellige groep hebt. We zijn onze trip gestart met 2 auto's en toen op het hoogtepunt hadden we er 5. Wat ons dan weer brengt naar een van de meest frustrerende, maar ook grappigste momenten van de reis, namelijk auto's die kapot gaan of in de problemen komen. Het zal dan ook geen verrassing zijn dat de mijne daar ook bij hoort. Zo hebben we kapotte banden gehad, auto's die vast zijn komen te zitten, oververhittende motor, kapotte accu en een doorgebroken luifel gehad. Deze dingen komen natuurlijk nooit op het goede moment, maar als ze eenmaal weer gerepareerd zijn kunnen we er nog alleen maar om lachen.

Om het even kort samen te vatten hebben we een hele interessante en leuke reis gehad richting Broome, en laten we zeggen dat we van de foute geleerd hebben. De beste momenten waren voor mij het nationale park in Kalbarri, duiken bij de navi pier in Exmouth en Karijini nationaal park.

Ik wil dan graag nog even aan iedereen de groeten doen, en veel succes wensen de komende tijd. Ik kan mij totaal niet inbeelden hoe de situatie daar nu is. Ik weet alleen heel zeker dat ik liever niet alle regels van jullie heb, en daarom blijf ik nog hier. Dus wil ik jullie allemaal vragen om je mooi aan de regels te houden, en niet te ziek te worden zodat ik een vliegtuig naar huis moet nemen.

Succes

Reacties

Reacties

Coy

Ha Mike, we zullen ons zeker aan de regels houden zodat jij nog een mooie tijd aan de andere kant van de wereld hebt ?. Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven en wat geweldig dat jullie met een groep rondgereisd hebben! Werk ze nog en geniet zeker van je vrije tijd ??, groetjes Coy

Jeanne en Rob

Hey Mike,

Fijn dat je weer wat laat weten.
Zo te lezen gaat het goed met wat hobbels met auto’s en zo.
Have fun and enjoy.
?
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active